זה נשמע כמו התחכמות כלשהי.
הרי כל בעל עסק מקבל שכר עבור השירותים והמוצרים, אז מה בעצם ההבדל כאן?
חשבו על זה.
כשאיש מכירות מוכר לאנשים, הוא בעצם "עושה להם" משהו.
מכירות זו פעולה אקטיבית של שכנוע.
החברות שמעסיקות אנשי מכירות משקיעות מאמצים וכסף כדי ללמד אותם את כל הטכניקות,
והכלים הפסיכולוגים, שיעזרו להם להשפיע על הלקוחות לקנות כמה שיותר.
לעומת זאת, משווק טוב מיידע את האנשים איך הוא יכול לעזור להם,
מסביר על התועלות במוצר עבור הלקוח, ואינו מנסה להשפיע על החלטתם לקנות או לא לקנות.
הבדל נוסף הוא שאיש מכירות מיומן יתאמץ למכור ללקוח שנמצא מולו, בכמה שיותר כסף.
בכך נמדדת ההצלחה שלו.
לעומת זאת, משווק טוב לא מתאמץ למכור כמה שיותר.
הוא מספר לאנשים במה הוא טוב, ומה הוא יכול לעשות בשבילם,
ומשאיר להם את ההחלטה אם להיעזר בשירותיו, או שלא.
בהגדרה, משווק טוב הוא אדם שאינו מוכן לוותר על האמונות והערכים שלו כדי למכור.
אם הוא חושב שמה שהוא מציע אינו מתאים ללקוח, הוא לא ימכור לו.
משווק טוב רואה לפניו את טובת הלקוחות לפני הכול.
הוא רואה את תפקידו בשיפור חייהם של לקוחותיו.
כמובן שאין הכוונה לתת את השירותים בחינם. הלקוחות צריכים לשלם סכום הוגן בתמורה.
אבל המטרה העיקרית היא שיפור חיי הלקוחות.
איך אפשר לזהות משווק טוב?
- הוא מאמין בתכונות השירותים והמוצרים לגמרי.
- הוא בטוח שהלקוחות שלו מקבלים תמורה נאותה לכספם, והרבה יותר מזה.
- הוא אינו מוכן לכתוב או לספר משהו שאינו נכון באמת, רק כדי למכור.