פייסבוק זה בזבוז זמן, נכון?

פייסבוק זה בזבוז זמןסיפר לי עידו על בזבוז הזמן שלו בפייסבוק:

שמעתי הרבה על השימוש בפייסבוק כדי להביא לקוחות לעסק הטיפולי שלי.
|אני עוזר לאנשים להתגבר על פחדים ומעצורים פנימיים, ואני מצליח לעשות שינוי משמעותי אצל אלו שבאים אלי לטיפול.
חברים המליצו לי לפעול בפייסבוק כי שם אפשר להביא לקוחות חדשים אלי.

אחרי תקופה של כמה חודשים, שבה אני משקיע דיי הרבה שעות כל שבוע בפעילות בפייסבוק, אני יכול לספר לך שמבחינתי זה היה ממש בזבוז זמן.
מכל השקעת הזמן הזו במשל ארבעה חודשים, קיבלתי כמה פניות של מתעניינים, ואפילו אחת הגיעה לטיפול, אבל היא לא המשיכה אחרי טיפול אחד.
אז בעצם, פייסבוק זה בזבוז זמן, נכון?

אני שומע את השאלה הזו לעיתים קרובות מלקוחותיי.
האם הם צודקים?

כמובן שהם צודקים מבחינתי, משתי סיבות עיקריות:

  1. כשלקוח אומר לי משהו, אני מניח שהוא או היא יודעים מה שהם אומרים.
  2. בצורה שאותו בעל עסק משתמש בפייסבוק כדי לקדם את העסק שלו, לא מביאה לתוצאות, ולכן הוא מבזבז את מאמצי השיווק שלו לחינם.

 למה פייסבוק זה בזבוז זמן עבור חלק מאיתנו, ואיך אפשר לשנות זאת?

לעיתים קרובות, בעלי עסקים שפועלים בפייסבוק כדי לקדם את העסק שלהם, מפרסמים בפייסבוק כאילו הוא ערוץ שיווקי ולא רשת חברתית.
מה שהם עושים זה מדי כמה ימים מפרסמים על הפרופיל הפרטי ובדף העסקי על השירותים והמוצרים שלהם.
הם מציעים מבצעים, הנחות ומוצרים מיוחדים.

הבעיה בזה שזה מנוגד לדרך השיווק באינטרנט שהיא שיווק מבוסס תוכן.
כדי למשוך לקוחות אלי, אני נותן הרבה תוכן בעל ערך, בחינם.

בפייסבוק, זה חשוב הרבה יותר.
לאנשים קשה להתחבר בפייסבוק למי שכל הזמן מוכר את המוצרים ו/או השירותים שלו, ולא נותן שום מידע ותוכן בעל ערך.

סיבה נוספת לבזבוז הזמן – פעולה לא מתוכננת.

אנשים רבים מספרים שהם נכנסים לפייסבוק, ונמשכים לכל מיני פרסומים של חברים ומכרים,
ולא מרגישים איך עובר הזמן.
אין בזה שום בעיה, בתנאי שאתם לא קוראים לזמן הזה "שיווק".
זהו זמן פרטי, להעצמה חברתית שלכם.
לעומת זאת, כאשר אתם מתכננים איך לפעול בפייסבוק כדי לשווק את העסק שלכם,
המשימות צריכות להיות מתוכננות מראש.

תוכנית העבודה של שיווק העסק שלכם בפייסבוק צריכה להתבסס על פעילות מתוכננת,
לאורך זמן, ומצריכה השקעת זמן מועטה כל יום או כל מספר ימים.

 המלצת "שיווק בהתאמה אישית":

תכננו את העבודה בשיווק בפייסבוק כמו כל תוכנית עבודה אחרת, בצורה מדעית:

  1. קבעו מהן המטרות שתרצו להשיג מערוץ השיווק בפייסבוק.
    מומלץ להציב גם מטרות לטווח הקצר, וגם מטרות לטווח היותר ארוך.
  2. בהתאם למטרות, בנו תוכנית פעולה, עם משימות ולוחות זמנים.
  3. פעלו לפי התוכנית.
  4. בדקו האם התוכנית מצליחה לקדם אתכם לעבר המטרות שהצבתם.
    שימו לב לא לצפות לתוצאות מהר מידי.

חשוב כמובן שהמטרות ותוכנית הפעולה יהיו מותאמות לכם, לעסק שלכם, ולקהל היעד.

בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *